MUISTIJOOGAA AIVOJEN HYVINVOINTIIN

Muistijooga keskittyy aivojen aktivointiin ja ennaltaehkäisemään muistihäiriöitä. Se pyrkii ylläpitämään ikääntyvän harjoittajan toiminnallisia (kognitiivisia) kykyjä, aivojen hyvinvointia ja hyvää muistitoimintaa. Muistijoogassa olennainen apuväline on Memomat-matto.

Joogaa koskevat lääketieteelliset tutkimukset ovat  lisääntyneet merkittävästi. Tutkimuksissa on havaittu, että joogalla on monipuolisia terveysvaikutuksia – myös aivot hyötyvät ja aktivoituvat joogasta.

Muistijooga®

Jooga on kokonaisvaltainen (holistinen) kehon ja mielen harjoitusmuoto. Muistijooga™ keskittyy erityisesti aivojen hyvinvointiin.

Muistijooga®-harjoitus

Muistijoogassa tehdään kokonaisvaltainen harjoitus.

Osallistu Muistijooga®-kursseille

Osta MemoMat®-matto

6 ASKELTA AIVOJEN HYVINVOINTIIN

 

1. Säännöllinen harjoitus

2. Stressin hallinta

3. Ruokavalio

4. Hyvä yöuni

5. Ihmissuhteet

6. Aivojen jatkuva haastaminen

Kehittäjä ja kouluttaja

Antti Sipinen
Jooganopettaja SJL, Suomen Joogaliiton opettajien kouluttaja, VT, MBA

Antti on opettanut joogaa yli 20 vuotta. Hän on keskittynyt erityisesti seniori- ja miesryhmiin Helsingin ja Espoon alueilla.

Hän on työskennellyt usean yrityksen johto- ja kehitystehtävässä. Älypää Oy:n aikana Antti oli kehittämässä erilaisia tietovisoja, sudokuita, kuvapelejä ym. aivotreeniä. Tämä Älypää-tausta sopii hyvin myös Muistijoogan perusideaan – hyvään aivoterveyteen ja ennaltaehkäisevään toimintaan.